Day 1 - Reisverslag uit Watford, Verenigd Koninkrijk van Cathy Geurts - WaarBenJij.nu Day 1 - Reisverslag uit Watford, Verenigd Koninkrijk van Cathy Geurts - WaarBenJij.nu

Day 1

Door: Cathy

Blijf op de hoogte en volg Cathy

01 Augustus 2011 | Verenigd Koninkrijk, Watford

03.00 Beep, Beep. Het alarm van mijn mobieltje gaat. Die ligt onder mijn kussen. Om vijf over, word ik wakker. Ik pak mijn kleren, en ga naar beneden om langdurig te douchen. Mijn vader is ondertussen ook wakker, en gaat na mij douchen. Om 04.10 vertrekken we, na mama nog even geknuffeld en gekust te hebben. De tomtom vertelt dat we rond 7 uur bij de ferry zullen zijn. Mooi op tijd, denken we. Door even niet op te letten, vergaten we een afslag en kwamen we gezellig in het doolhof van Frankrijk terecht. Uiteindelijk checkten we in rond kwart over zeven, en kwamen in een lange rij van auto’s en campers. Hadden we een ticket van acht uur, ging onze boot voor onze neus voorbij. Bijna letterlijk, zelfs. We moesten twee uur wachten, op de volgende boot. Tot onze verrassing, meerde onze boot al om 9 uur aan. We waren al voor tien uur op de boot. Gelukkig waren we de tweede auto, die ze toelieten.

Op de boot zelf, was het een drukte van jewelste. Mooie boot, met restaurant, bistro en winkeltje. Als je achterin ging staan op het bovendek, kon je de alarmen horen van de auto’s. Doordat de boot zo schommelde, gingen de auto’s mee bewegen. En dus ging hun alarm af.

12.00 Aangekomen bij Dover, mooie landschap met heuvels en heel veel groen. We gaan meteen onderweg naar Hampton Court, omdat dat toch op ons route ligt. Indrukkende gebouw, met gigantische tuinen. Was wel leuk om ook wat Hollands te zien, want er was Delfts blauwe servies en Nederlandse schilderijen. En Willen de Derde natuurlijk, die heeft daar gewoond. Het leukste vond ik de Great Hall. Als je Harry Potter kent, en de Grote Zaal daarvan is gebaseerd op the Great Hall. Ongelooflijk, hoeveel gelijkenis. Je merkt het gelijk, wanneer je daar binnenloopt.
Bij het vertrekken, hadden we het parkeerkaartje betaald en stonden klaar om het in die ticketmachine te duwen. Maar daar stonden twee mensen die bij Hampton Court werkten, en die lieten de slagboom naar boven. Wij konden doorrijden, en ik zei zo van dat we het kaartje dus niet hadden hoeven te betalen.

Daarna zijn we gaan tanken, en een ijsje wezen halen. Ik een Magnum, pap een Cornetto. Het ijsje smaakte erg lekker. Zeker ook door het warme weer, de zon had zich nog niet één keer verborgen. Toen reden we naar Windsor Castle, het was toen 16.00. Het zou sluiten om 16.15, dus reden we toch maar door. Naar het hotel, inchecken en wat spullen gedropt. Uitgezocht waar het zwembad lag, en wat het hotel te bieden heeft. Daarna zijn we naar de Wallmart gegaan, die we onderweg naar het hotel zagen staan. Wat inkopen gedaan: appels en chips. En een krant voor paps.

19.00 Op zoek naar een parkje om te picknicken (eten). We hadden een draagbaar gasfornuis bij zich, en een pannetje en 2 blikken knakworsten. En wat broodjes. Met Curry, Mayonaise en Mosterd ging het prima. Gezellig in een parkje eten. Met de warmte nog in de lucht. En weer op weg naar het hotel, papa nog met zijn hoofd in Nederland ging rechts rijden. Kwam gelukkig weer snel terug in Engeland, want kregen een booskijkende tegenligger.

En nu zijn we weer in het hotel. Ik maak dit verslag, de tv staat aan. Pap leest de krant, de Engelse uiteraard.

Misschien tot morgen!
Want het internet is nogal duur, voor 1 nacht.

• 02 Augustus 2011 - 12:32

Dianne:

Hihi leuk om te lezen :)
    Superleuk verhaaltje yay!
    Ik wil ook naar engeland teruggg :(
    Maarja..
    Byess <33 ly