Day one! - Reisverslag uit Bakel, Nederland van Cathy Geurts - WaarBenJij.nu Day one! - Reisverslag uit Bakel, Nederland van Cathy Geurts - WaarBenJij.nu

Day one!

Door: Cathy

Blijf op de hoogte en volg Cathy

19 Januari 2016 | Nederland, Bakel

Ook al is de dag nog niet voorbij, en hebben we amper bijgeslapen hebben we toch wat al beleefd.

Je wist dat ik al had gezegd dat we eerst gingen winkelen in een of andere dorp. Nou dat was eerder een stad.

Het heet Statford en was vlakbij een Olympisch Stadium. Ralph wilde die graag zien, jammer genoeg bleek het gesloten. Maar we hebben er op een afstandje toch wat van kunnen zien.

Daarna gingen we lekker winkelen in een 1000 keer zo grote als het Elzas Passage in Helmond. Wauw, in het begin was ik erg moe vooral mijn voeten. We liepen van her en der en aten ondertussen weer eens wat. Er was zelfs een heuse giga supermarkt.

Overigens werden we in elke winkel keisuperlief geholpen. Zagen ze dat we gebaarden en als we het niet begrepen zetten we M. in of gingen ze het visueel overbrengen. Rond een uur of 4 wilde M. toch erg graag naar het hotel. Na nog een must see winkel waar allerlei rare types rondliepen (TopShop) pakten we de metro en gingen naar het hotel waar zo'n belding zat net zoals bij de buurvrouw. Hadden we nog een ruzietje over wie het moest doen, want M. leek het meest te horen maar die stribbelde tegen. Dus dat deed ik dan. Ongeveer hetzelfde als bij de buurvrouw, hoorde een stem en reageerde daarop in het Engels met dat wr doven zijn enzo. Raar geluidje erna en de deur ging open.

We waren beetje bang dat het een enge man of vrouw zou zijn, maar de ontvangst was hartelijk en ook hij paste zijn stem aan ons aan. Nu zit er iemand anders, een jongeman en die is knaaap :p

En ook heel erg lief. :p

Nou de bloopers:
1. Het vliegtuig ging prima (ook al waren wij daar om half 5 en de rest om kwart over 5) , de trein ook en dan moesten we door die hokjes maar we wisten niet hoe. Toevallig zagen we iemand met dezelfde kaarten en liepen die achterna. Gelukt!

2. We hadden onze tassen gedropt op een plek op het Liverpool station waar dat kon. En gingen licht op weg naar Statford.

3. Bij die hokjes aangekomen blijken de pasjes niet te werken, maar gelukkig was er een heel lieve man die ons doorliet. Wij dachten: 'als dat maar straks goedgaat!'

4. We wilden bij Statford station eruit maar dat lukte WEER niet. Wij begonnen nu wel een beetje in paniek te raken. Weer was een lieve man die ons erop wees dat wij niet in de spitsuren mogen reizen. 'Ooooh, ligt het daar aan!!' en diezelfde man liet ons lachend door.

4. Weer na het statford-winkel-avontuurtje gingen we terug naar het Liverpoolstation waar onze tassen lagen. Maar M. had daar het bewijs van, een bonnetje verscheurd toen hij allerlei bonnen in zijn handen had en dacht niet meer nodig te hebben. Ik raakte behoorlijk gespannen, en na wat gekef was ik weer relaxt. We hadden onze tassen en het was weer goed.

5. Nu onderweg naar het hotel, bijna in de verkeerde trein gestapt xD, en de hele andere kant opgelopen waar we naartoe moesten om het hotel te vinden.

Het hotel ziet er niet verkeerd uit. Wel klein maar knus. De douche is erg klein maar ik pas erin ;) we hebben een wastafeltje waar ik de enige ben die het water durft te drinken :p

De douche en wc delen we met een andere kamer. Volgens mij is er per 2 kamers een douche en wc.

Ik maak nog foto's ;)
We hebben allemaal gedoucht en bed opgemaakt enzo en *vriendin* en ik wachten nu op de jongens want die waren boodschappen doen.

Vanavond gaan we nog even de stad in ;)

Houvanjullie!