First day - Reisverslag uit Bakel, Nederland van Cathy Geurts - WaarBenJij.nu First day - Reisverslag uit Bakel, Nederland van Cathy Geurts - WaarBenJij.nu

First day

Blijf op de hoogte en volg Cathy

19 Januari 2016 | Nederland, Bakel

Hoi mama,

Bij het vliegveld Eindhoven werden we goed geholpen. Toen ik iets niet verstond en meldde dat ik slechthorend was, begon er een wel ineens Engels te praten. Beetje vreemd. Ik heb mijn voor drie kwart lege deodorant bus moeten weggooien. Geen ramp.

In het vliegtuig ging alles prima. De 2 uurtjes gingen snel om. Door het mooie weer en onbewolkte lucht konden we goed het landschap zien. Daar aangekomen konden we de shuttle bus niet vinden.

Dus namen we de bus die ik al gereserveerd had naar Termini en zochten daar naar de metro. Maar ik merkte al gauw op dat dat het ook niet werd. Ik sprak een politieagent aan met de vraag of hij Engels sprak en dat was niet zo. Na enige tijd zoeken gaven we het op. We zouden de laatste shuttle bus niet halen van 18:45. *Vriendin* zei toen maar een taxi te nemen. Dat hebben we maar gedaan. Het kostte uiteindelijk wel 20 euro.

Aangekomen bij het hotel, uitgeput onze kaart gehaald bij de receptie waar we met pen en papier er wel uit kwamen. Het Italiaanse accent maakt het moeilijk verstaanbaar wat ze zeggen in het Engels. Maar het kwam goed. Daarna snel naar het restaurant en daar zaten we toch dik 2 uur. *Vriendin* had zelfs twee gerechten besteld. Ik alleen ravioli met spinazie en tomaten. Heerlijk. Daarna nog toe met fruitsalade en slagroom.

Het zwembad is buiten maar beperkt open van 10:00 - 19:00. Maakt wel dat je weinig tijd hebt om te zwemmen, als je vooral de stad wil zien.

Ook vind ik het best jammer dat we niet lang, bijvoorbeeld s'avonds in de stad kunnen blijven. Binnenkort maar een supermarkt in de buurt zoeken en een bushalte voor het geval dat. Wil toch eens de avond sfeer proeven van Rome. De eerste indruk is tot nu beetje matig. Het hotel is wel top. 4 sterren hotel, we krijgen zelfs ontbijt op kamer. Tenminste, dat is wat ik ervan begreep. Laten we hopen dat het zo is, anders ontbijten we niet!

Dag mams, ik ga nu slapen. Ben doodop.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Bakel

Rome (2015)

Een vijfdaagse weekendtrip met een vriendin.

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2016

Fifth day

19 Januari 2016

Fourth day

19 Januari 2016

Third day

19 Januari 2016

Second day

19 Januari 2016

Rome first day (2)
Cathy

Actief sinds 28 Juni 2011
Verslag gelezen: 53
Totaal aantal bezoekers 4851

Voorgaande reizen:

19 Januari 2016 - 19 Januari 2018

Algemeen

03 Juli 2015 - 07 Juli 2015

Rome (2015)

01 Juni 2015 - 04 Juni 2015

Berlijn (2015)

03 Juni 2013 - 06 Juni 2013

Londen (2013)

01 Augustus 2011 - 06 Augustus 2011

Londen (2011)

Landen bezocht: